כירורגיה פדיאטרית/ כירורגיה של הילד

כירורגיה של הילד, כשמה כן היא והיא עוסקת בתחום המיוחד של כירורגיה של הילד, כירורגיה של הפעוט, כירורגית מתבגרים וכן ניתוחים של העובר. לרוב מועסקים הרופאים המתמחים בכירורגית ילדים בבתי הולים המיוחדים לילד. מסלול ההכשרה של הרופא העוסק בכירורגית ילדים מתחיל בהכשרה כללית כירורגית, כאשר לאחריה מתחילה תת ההתמחות בתחומה של הכירורגיה הפדיאטרית.

התחום של הכירורגיה המותאמת לילד, הנה תחום שאינו וותיק. רק באמצע המאה העשרים הוחל לשים דגש על רפואה זו המותאמת לצורך תיקונם של מומים מולדים- תחום שכמעט ולא היה קיים קודם לכן. דוקטור אוורט קופ, רופא אמריקני מבית חולים בער פילידלפיה, היה זה שהנהיג את המהפכה והחל לפתח דרכים ייחודיות לטיפול במטופליו הצעירים. כמובן שבמקביל התפתחה רפואה תומכת בדמות רפואה מרדימה פדיאטרית, כך שניתוחים ייחודים אלו החול קורמים עור וגידים. כתוצאה מהתפתות מבורכת זו חלה ירידה משמעותי בתמות התינוקות בשל מומי נשימה מולדים.

כיום, ישנה חלוקה של תתי התמחויות בתחום כירורגית הילדים. תתי התמחויות אלו כוללות ניתוחי עוברים, כירורגית לב לתיקון מומים מולידם בילדים, נפרולוגיה וכליות של הילד, כירורגיה נוירונאלית, ניתוחים של דרכי השתן וכו'.

תת התמחויות נוספות בכירורגית הילדים מצרכים לימוד והכשרה נוספים, והם כוללים ניתוחים בעוברים, ניתוחי לב בילדים, נפרולוגיית ילדים, נוירו-כירורגיה של הילד, ניתוחי אורלוגיה ועוד.

כירורגיית ילדים

כירורגיית ילדים הינו תחום טיפולי ניתן לילדים הסובלים מבעיות ומחלות המחייבות התערבות כירורגית וביצוע הליך ניתוחי. התחום כולל שיתוף פעולה הדוק עם המחלקה למיילדות ומעניק ייעוץ טרום לידתי. אבחון של מומים מולדים מתחיל עוד במהלך ההיריון ומאפשר תכנון הלידה ואפשרות להקדמתה. כירורגיית ילדים מספקת מענה מקצועי לטיפול במחלות כירורגיות ביילודים מיד לאחר הלידה ולילדים עד גיל 18.

מענה מקצועי בגישה טיפולית ייחודית

תחומי הטיפול כוללים: ניתוחים מסוגים שונים ההמבוצעים בהתאם לתת המומחיות: ניתוחי מוח, כירורגיית לב וחזה, כירורגייה אורולוגית, כירורגייה פלסטית, אורתופדיה ועוד. כירורגיית ילדים הינה תחום רפואי המחייב נקיטת גישה טיפולית ייחודית המתאפיינת ברגישות רבה לצרכי הילד. לצד המענה המקצועי והטיפול בידי מומחים, כירורג ילדים חייב להיות קשוב לילד, שכן במקרים רבים, ההליך הניתוחי והאשפוז מעוררים פחדים וחששות. ההבנה לתחושותיו של הילד, נועדה להקל עליו וניתן דגש על הפחתת כאב בשיטות שונות, נוכח הרגישות היתרה של ילדים לכאב. כירורגיית ילדים כוללת מגוון הליכים בהם: טיפול באשך טמיר, ניתוחי מעי, טיפול בהזעת יתר, ניתוחי בטן, הסרת גידולים ועוד.

שיטות טיפול מתקדמות וחדשניות

תחום הכירורגייה התפתח באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות וזאת נוכח ההתקדמות הטכנולוגית. כיום, מיושמות שיטות וטכניקות טיפול חדשניות בהן הכירורגייה הלפרוסקופית שעושה שימוש במצלמה משוכללת המספקת תמונה של האיברים והחללים הפנימיים של המטופל. בעזרת המכשור המתקדם, ניתן להגיע לרמת דיוק גבוהה ולשפר את סיכויי הצלחת הניתוח. שיטת הלפרוסקופיה מקטינה סיכונים, מפחיתה כאב ומקצרת באופן משמעותי את תקופת ההחלמה.

רופא כירורג ילדים מומחה

קבלת טיפול בתחום כירורגיית ילדים מתאפשרת הן בבתי החולים הציבוריים והרפואה הציבורית והן באופן פרטי על ידי רופא כירורג ילדים מומחה. פנייה לקבלת  טיפול בידי כירורג ילדים באופן פרטי, מקצרת את זמני ההמתנה לתור ומאפשרת קבלת טיפולים שאינם ניתנים ברפואה הציבורית בהם: תיקוני ברית מילה ושירותי מוהל. כירורג ילדים יעניק לילדכם מענה מקצועי איכותי המבוסס על ניסיון ומומחיות וכל זאת ביחס אישי ואדיב שנועד להקל על חששות הילד וההורים.

גידולים סרטניים האופייניים ברפואה הפדיאטרית

גידולים סרטניים, לצערנו הרב, אינם חסים על ילדים ופוגעים גם בהם אם כי בתדירויות נמוכות יותר. ישנם סוגי סרטן המייחדים דווקא את הגיל הצעיר וישנם כאלו אשר נדירים ביותר בהופעתם אצל ילדים. בין הגידולים הסרטניים הנפוצים ניתן למנות את הנוירו- בלסטומה, גידול על שם וילם, גידולי כבד ורהבדמיו-סרקומה.

בין המקרים הרבים המופנים אל רופאי הילדים, ניתן למנות מספר פתולוגיות הנפוצות יותר מאחרות:

Z

אנטרו קוליטיס

Z

מומים מולדים, אשר בינם נפוצים מומי השפה השסועה, החיך השסוע, או שילוב של שני השסעים יחד

Z

מחלה על שם השבורג

Z

פיסטולה (חיבור לא טבעי) של קנה הנשימה, או הוושט

Z

היצרות של מערכת העיכול

Z

חסימה בצניחת האשך

Z

חסימות של המעי

Z

בקעים

  דילוג לתוכן