אבנים בכיס מרה

אבנים בכיס מרה הינה אחת המחלות השכיחות בכירורגיה ובאופן משורתי הינה מחלה שאופיינית יותר בנשים בסביבות גיל ה 40 עם עודף משקל . מזמן לא כך . שכיחות אבנים בכיס מרה בכל חתך הגילאים גם בילדים קטנים עם מחלות רקע או בלעדיהן , פגות הזנת על תוך ורידית או מחלות המטולוגיות שונות.

המצאות אבנים בדרך כלל אם הן ללא סימפטומים לא צריכות התייחסות . במידה ויש סימפטומים ואפילו קלים צריך לבצע ניתוח לכריתת כיס המרה בטרם ארועו סיבוכים כתוצאה ממחלת האבנים.

הסיבוכים אינם חייבים להיות מדורגים ועלולים להופיע לראשונה עם החמור בסיבוכים . דלקת כיס מרה דלקת לבלב צהבת חסימתית הם חלק מסיבוכי אבני מרירה .
בילדים , ובעיקר בילדות , אבנים בכיס מרה גם אם הינן ללא תסמינים , כדאי לבצע ניתוח לכריתת כיס מרה . בילדות ובעיקר במתבגרות, השימוש בגלולות משפיע על דרכי המרה ומעלה את הסיכון למעבר אבנים מכיס המרה לדרכי המרה והעלאת חומרת הסיבוכים כתוצאה מאבנים מרה. ביצוע ניתוח לכריתת כיס מרה בגישה זעיר פולשנית בידי כירורג מנוסה המבצע ניתוחים אלה מתחילת שנות ה 90 , שהצעיר במנותחיו היה בן מספר חודשים והוא בעל ניסיון של אלפי ניתוחים לכריתת כיס מרה .
ד"ר גדי לוטן מומחה בכירורגיה כללית מומחה בכירורגית ילדים מומחה בכירורגיה לפרוסקופית .

  דילוג לתוכן